Zadzwoń do nas: 507 386 978

Home » Nasza placówka

Nasza placówka

Komunikacja z domem

Proponujemy rodzicom dwa razy w roku spotkanie dotyczące wymiany informacji na temat dziecka, połączone z wizytą rodzica podczas zajęć i obserwacją pracy dziecka. Podczas tego spotkania wspólnie omawiamy spostrzeżenia, zadajemy sobie pytania i wymieniamy pomysłami dotyczącymi wspierania dalszej pracy. Rodzicom zapewniamy możliwość umówienia się na dodatkowe konsultacje z nauczycielem prowadzącym w celu ustalenia niestandardowej strategii działania w przypadku dzieci tego wymagających. Rodzice każdego dnia mogą kontaktować się z opiekunami swoich dzieci w celu omówienia wyjątkowych sytuacji, jednak ze względu na szacunek do dzieci oraz ich bezpieczeństwo staramy się nie odbierać telefonów podczas pracy z dziećmi. Chcemy poświęcić im jak najwięcej uwagi i wsparcia. Dlatego też prosimy o zostawianie wiadomości lub wysyłanie smsów. Po zakończonej pracy oddzwaniamy.

Podstawowe zasady zabawy na podwórku

Podczas spędzania czasu na podwórku dzieci mają okazję samodzielnej pracy z roślinami. Dbają o ogródek, pielą grządki, podlewają, zbierają plony. Staramy się zachęcać dzieci do czynności celowych, nastawionych na tworzenie i pielęgnację otoczenia i swojego ciała. Zachęcamy dzieci do ćwiczeń gimnastycznych i celowego eksplorowania otoczenia. Nie zabraniamy dzieciom wspinaczki po drzewach, skakania. Pozwalamy im na doświadczanie błota, wody i piasku. Prosimy wiec rodziców o zapewnienie dzieciom specjalnego stroju na podwórko, z akceptacją, że może ono zostać zniszczone i ubrudzone, a nawet nie nadawać się do dalszego użytku. Nie ponosimy odpowiedzialności za zabrudzenia, otarcia, siniaki, zniszczone ubranie dziecka spowodowane upadkiem, poślizgiem, etc. Prosimy o zapewnienie dzieciom ubrań na zmianę, gdyż dopuszczamy możliwość zalania, ubrudzenia, zniszczenia. Na podwórko dzieci powinny mieć odzież chroniącą je przez zmarznięciem oraz taką, która może się zniszczyć. Dzieci na podwórku bawią się w błocie, skaczą po kałużach, kopią w piasku i wspinają się bez ograniczeń. Nie czujemy konieczności ingerowania w swobodną zabawę ze względu na możliwość uszkodzenia stroju.

Odżywianie

Śniadanie dzieci zjadają w domu. Na miejscu dostępna jest przekąska na drugie śniadanie. Drugie śniadania i podwieczorki są podawane w formie bufetu. Każde dziecko podczas pracy własnej może zrobić sobie przerwę na posiłek. Składniki lub gotowe dania dostępne są przez cały czas trwania pracy. Obiady spożywamy wspólnie, gdyż wspólne uczestniczenie w biesiadowaniu buduje więź społeczną oraz uczy szacunku do jedzenia i do osoby, które je przygotowała. Dlatego też nawet, gdy ktoś nie jest głodny siada z nami do stołu. Jest to czas zarówno na zaspokojenie głodu, ale również na nawiązanie relacji, przebywanie razem i swobodne rozmowy. Dzieci są zaangażowane w przygotowanie stołów, same nakładają sobie dania na talerze, a także samodzielnie sprzątają po sobie włączając w to zmywanie.